YwkvRmuKGCTYn_F5guLVG8pAhRA

Thursday, May 29, 2014

Anak Buah Baru

Baby boy

Semalam datang melawat kakak di hospital. Kakak baru saja bersalin. Bersalin secara pembedahan. Tidak sabar nak tengok anak buah yang baru lahir. Sampai saja terus dukung baby. Comel sangat. Ini masa saya tengah dukung baby. Baby tengah buka mata. Comel kan..^^

Kakak dibedah sebab tali pusat baby keluar dahulu. Cerita kakak, keadaan masa itu agak kelama-kabut. Kakak jadi terkejut. Apa tidaknya siren bunyikan. Misi-misi, doktor dan pakar bergegas datang dengan segera. Kaki kakak diangkat ke atas dan bahagian punggung ditahan dengan sesuatu agar tali pusat baby tidak keluar. Kakak kemudian segera dibawa ke bilik pembedahan untuk dibedah. Syukur alhamdulillah kakak selamat dibedah dan baby selamat lahir. Menurut doktor jika baby lambat 5 minit dikeluarkan, ia mungkin membayahakan nyawa si kecil.

Sangat-sangat berterima kasih kepada Nurse, doktor dan pakar di Hospital Wanita Dan Kanak-Kanak Likas, Kota Kinabalu kerana ketangkasan dan kecekapan mereka dalam menjalankan tugas.

Tuesday, May 27, 2014

Santai-Santai Hujung Minggu Di Tanjung Lipat, Likas

Perancangan sebenarnya hari sabtu. Tapi oleh kerana hujan lebat turun maka terbatal rancangan kami sekeluarga dan adik ipar hendak bersantai-santai dihujung minggu. Alhamdulillah, petang ahad lalu cuaca cerah mengizinkan kami bersantai-santai di Tanjung Lipat, Likas. Tempat rekreasi ini memang best. Tepi pantai. Pokok yang banyak, membuatkan suasana redup  dan nyaman. Ditambah lagi dengan tiupan angin dan bunyi deruaan ombak.

tanjung lipat likas, senja di tanjung lipat ,likas, trek berbasikal dan berjogging
Trek berjogging & berbasikal

Lama sebenarnya tidak menjejakkan kaki ke sini. Kadang-kadang tu ada jugalah lalu di sini. Limpas-limpas dan tengok-tengok jak. Semakin cantik, semakin tersusun dan semakin menarik tempat ini. Sangat jauh bezanya sekarang dan yang dulu. Antara yang menarik Trek untuk orang berbasikal, berjalan kaki dan berjogging. Kurang pasti berapa kilometer jaraknya. Tapi yang pasti memang jauh trek ini.

tanjung lipat likas
Tumpuan anak-anak kecil

Tempat tumpuan kanak-kanak. Paling seronok dua beradik kecil ni. Yusuf dan Maryam. Si Putri bongsu ditemankan oleh abang-abang . Si Hero bongsu pula di kawal oleh saya. Hero bongsu saya ini ada lasak sedikit. Risau kalau-kalau terjatuh dan harus juga berhati-hati, pengunjung ramai ketika ini.

tanjung lipat likas
Buka kasut

Tengok lah tu..Ingatkan kenapa tiba-tiba saja duduk. Rupanya dia tanggalkan kasutnya. Lepas itu belari menyusup ke bawah. Dan terbongkok-bongkok lah saya dibuatnya. Sudah rasa bosan panjat..berlari..menggelungsur. Berlari pula menuju ke pantai. Berpeluh-peluh mengejarnya.

tanjung lipat likas
Main pasir

Yusuf, Maryam dan dengan sepupu mereka, Adam. Ini masa di tepi pantai. Seronok melihat mereka bertiga bermain bersama. Pada mulanya main bertiga. Datang abang-abang dan kakak tumpang sekali main. Si abang jadi sasaran. Ditanam separuh badan dengan pasir...^^

tanjung lipat likas, senja di tanjung lipat likas,  pemandangan senja di tanjung lipat likas
Sunset..

Cantikk tak.. Senja petang di Tanjung Lipat, Likas. Tangkap pic ini Masa nak pulang berjalan menuju ke kereta sambil menggendong si Hero bongsu di belakang. Hero bongsu tunjuk kearah laut.
"Mummy..Mummy..tuuu..."..
Dan saya pun cepat-cepat tangkap pic sebelum matahari itu tenggelam hilang. Kemudian letak lah di sini untuk dikongsikan dengan korang..^^.. Selain Tanjung Aru, di sini juga best melihat pemandangan senja. Bersantai-Santai bersama family sambil menikmati ciptaanNYA yang sungguh indah ini.


Thursday, May 22, 2014

Produk Baru

Sabtu lalu saya menghadiri event BC Tamparuli. Teruja sebenarnya datang sebab nak dapatkan katalog dari Sophie Paris. Kali ini Katalog volume 19, katalog terbaru dari Sophie Paris memperkenalkan beberapa produk baru yang menarik.Antaranya seperti di bawah ini.


Perfume Roll On untuk lelaki (WAFIQ) dan wanita (ZAHRA) yang boleh dipakai semasa solat. Botolnya kecil comel senang dimasukkan dalam kocek seluar atau baju bila ke mana-mana.

Bag pink yang comel tu pula ialah tempat menyimpan peralatan makeup. Lipliner, eyeliner, compact powder, lipstic, perfume...boleh masuk semua sekali dalam bag ini. Lebih kemas dan tersusun di dalam. Ada satu cermin kecil tersedia dalam untuk kita menghias wajah. Saiznya 16 x 16 x 12.5cm. Comel jer kan ^^...


Yang ini pula ialah set penjagaan rambut dan juga set penjagaan badan. Untuk set penjagaan rambut ada tiga gabungan iaitu Dandruff Shampoo+Conditioner, Serum dan Tonik Rambut. Ini memang sangat sesuailah dengan saya yang punya masalah rambut gugur. Korang pun boleh try test produk ini nanti ya..^^

Produk set penjagaan badan pula terdiri daripada Green Tea Body Shower, Green Tea Body Scrub dan Green Tea Body Butter. Harumannya memang best. Lembut dan menyegarkan. Diri rasa relax dibuatnya..^^


Ini pula produk Make-Up terbaru dari Sophie Paris. Trio Blush On beserta dengan brush nya. Lip Pencil beserta dengan shaperner nya. Kalau tumpul senang jer tajamkan ^^..Lip Tint dan juga Lip Gloss.

Ada banyak lagi yang baru sebenarnya, yang menarik dalam katalog terbaru dari Sophie Paris. Bag, wallet, pakaian, sandal, aksesoris dan banyak lagi. Korang boleh intai-intai di SINI  dan juga di SINI.Jika sudi Bolehlah klik-klik LIKE & Share hehe..^_~... Produk design dari Perancis keluaran Sophie Paris ini memang best-best. Sebab itulah bila mula-mula melihatnya terus jatuh hati dan terus join member. Join member pun tidaklah mahal sangat yurannya. Cuma RM15.00(SM)/RM16.50(SS) sahaja untuk seumur hidup.

Apa-apa pertanyaan, nak oder atau nak join member untuk dapatkan diskaun ataupun nak jadikan sebagai pendapatan tambahan, boleh email saya mamarey12@yahoo.com. Ataupun boleh pm saya dekat G+ ya..

Saturday, May 17, 2014

CPUV Nuffnang : Whisper Mesh & Cotton


Tergerak hati chek akaun Nuffnang tadi. Alhamdulillah ada satu lagi iklan yang masuk. Iklan Whisper Mesh & Cotton. Start Date 28 April lalu dan masih lagi On Going.  Orang lain dapat bersusun-susun. MaMaRey pula...alahaiii..hehe..Tapi apapun tetap rezeki juga bah kan. Terima kasih Nuffnang juga Whisper sudi meletakkan iklan di blog ini. Brand Whisper antara yang saya suka gunakan. Memang selesa bila dipakai. Tapi untuk Whisper Mesh & Cotton ini belum lagi mencubanya. Lepas ini kena cuba lah. Nak juga tahu kelebihannya macam mana..

Kepada korang semua yang sudi datang bertandang ke blog MaMaRey yang tidak seberapa ini, terima kasih banyak-banyak ya. Walaupun jarang BW dan update blog, korang semua masih lagi datang menjenguk ke sini. Tq banyak-banyak dan selamat berhujung minggu semua. Moga ceria..happy2 bersama-sama dengan insan yang disayangi..(^_~)


Thursday, May 15, 2014

Teman Setia

Teman setia ke mana saja..

La Noisette Pouch..Pouch yang menjadi kesayangan saya sekarang ini. Teman setia bila keluar berjalan ke mana saja. Dapat pouch ini semasa special price dalam catalog 17 Sophie Paris yang lalu. Harganya cuma RM22 sahaja. Mula-mula nak jual balik sebenarnya tapi akhirnya saya gunakannya sendiri. Kombinasi warnanya pink & Black memang menarik hati.

Wallet..handphone..pen..notebook kecil boleh dimasukkan semua sekali ke dalam. Itulah sebabnya saya sayangkan pouch ini. Semua benda penting saya sekali ada di dalam. Bila kemana-mana cuma bawa pouch ini saja..ringkas..mudah.. Kecuali kalau keluar berjalan bersama-sama dengan satu family. Pouch ini saya masukkan dalam bag.


Saturday, May 10, 2014

Pengorbanan Dan Jasa Mu Tidak Ternilai

Sewaktu Mengandung, Menahan sengsara selama sembilan bulan.
Sewaktu mengidam, sukarnya mencari apa yang diidamkan.
Sewaktu Melahirkan, bertarung nyawa antara hidup dan mati.
Sewaktu Membesarkan, bertahan dengan karenah anak yang pelbagai.
Berusaha memberikan yang terbaik untuk anak-anak.

Ketika sakit ibu bersengkang mata menjaga. Menyuapkan makanan. Merawat hinggalah sembuh.
Ketika hari pertama ke sekolah ibu mengejutkan dari tidur, menyiapkan agar tidak lewat ke sekolah.
Ketika sedih, ibu memeluk memujuk agar tidak bersedih. Memberi semangat. Memberi kata nasihat.
Ketika jatuh terluka, ibu meniup lembut luka itu. Menyapu ubat pada luka.
Ketika berjauhan ibu sentiasa akan teringat-ingat. Sentiasa mendoakan yang terbaik untuk anaknya.



Wahai Ibu kasih mu, pengorbanan mu, jasa mu sangat lah besar. Tidak terkira, tidak ternilai harganya, tidak termampu membalasnya. Terima kasih ibu kerana melahirkan diri ini kedunia dan memberi kasih sayang yang tidak terhingga.

Wahai anak hargailah ibu mu selagi masih ada. Sayangilah ibu sepertimana ia menyayangimu sepenuh jiwa raganya.

Selamat Hari Ibu buat Ibu tercinta. Saya sayang ibu. Ampunkan segala dosa-dosa anakmu ini. Buat semua wanita-wanita yang bergelar ibu, Selamat Hari Ibu. Moga kita sebagai ibu dapat memberikan yang terbaik untuk anak-anak sepertimana yang ibu kita lakukan..

Tuesday, May 6, 2014

Ikan Liking Dari Kota Belud Sabah.

Kalau hari itu entry tentang Ikan Terubuk Masin Sarawak pemberian dari rakan sekerja suami, kali ini pula Ikan masin dari Kota Belud, Sabah. Ikan masin yang dipanggil Ikan Liking. Suami beli sewaktu ke Kota Belud minggu lalu. Ikan Liking ini diperbuat daripada Ikan Talang. Dibelah dua kemudian dilumur dengan garam dan lada. Selepas itu dikeringkan.

Ikan Liking 

Ikan masin yang suami beli. Ada dua jenis suami beli. Yang warna merah itu lah Ikan Liking. Sebelahnya pula yang biasa punya. Suami beli dengan harga RM18 satu.


Goreng & perah limau..

Ini selepas dimasak. Masak ringkas sahaja. Potong kecil-kecil kemudian goreng. Masa menggoreng tu, baunya sangatlah sedap. Wangi sangat. Sesiapa yang menghidunya pasti terus terasa lapar. Yang memasaknya pula sambil menggoreng sambil telan liur hehe..

Lepas digoreng saya perah dengan limau. Rasa Ikan Liking yang cuma didapati di Kota Belud ini memang enak..sedap sekali. Isinya tebal dan tidak banyak tulang. Kalau dimakan bersama Jeruk Buah Bambangan lagi umpph...^_~

Cerita Lalu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...