Monday, February 3, 2014

Bersarapan Di Tepi Sungai

Awal Pagi ke Tamu Ahad Di Tuaran kelmarin. Cari barang dapur sambil juga cuci-cuci mata..^-^ .. Singgah bersarapan di satu restoran untuk bersarapan. Kebetulan memang sedang lapar. Ni lah kalau menyususkan anak memang cepat lapar. Perut tidak boleh lambat di isi hehe..

makan mee goreng, sarapan tepi sungai
Bersarapan Tepi Sungai

Restoran ini terletak di tepi Sungai Tuaran. Restoran Selaud River View namanya. Oder mee goreng untuk tiga orang makan. Suami memilih meja di bawah pokok masa itu. Jadi sambil makan di bawah pokok sambil juga tengok sungai besar tu. Suasana agak sejuk masa itu. Belum sempat menghirup horlicks panas tu..sudah pun sejuk huhu..

sungai bersih, bersarapan tepi sungai
bersih..luas dah..

Pertama kali datang di sini sebenarnya. Pertama kali juga bersarapan di tepi sungai. Menurut suami, sebelum ini tepi sungai ni tidak luas macam yang sekarang ini. Disebabkan banjir, habis bersih dan luas tepi sungai ini.

24 comments :

  1. Syoknya dpt makan kat bawah pokok.

    Ibu menyusu memang cepat lapar.

    ReplyDelete
  2. sejuk suasananya Fiza..tambah lg tepi sungai hehe..

    yup betul tu Fiza..ibu menyusukn anak mmg cepat lapar..

    ReplyDelete
  3. makan tepi sungai ni feel dia lain sikit kan kak... *_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ah farah..org sll mkn smbil tengok laut..sy pla tengok sungai hehhe..tp best la..sejuk..nyaman suasananya..

      Delete
  4. Replies
    1. Iya VF..brtmbh enak mkn d tepi sungai

      Delete
  5. Replies
    1. Yg menambah seronoknya..mkn d bwh pokok

      Delete
  6. Syoknya dptmkn bawah pokok. Tepi sungai pula tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nyaman n sejuk masa mkn Nina..apa x nya..bwh pokok dn tepi sungai

      Delete
  7. Sungguh nyaman dan segar lokasi restorannya... Makan pun mesti berselera!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup BM..habis licin sepiring tu hehehe

      Delete
  8. Replies
    1. Firstime mkn tepi sungai..mmg best hehe

      Delete
  9. sungai nampak tenang dan lebar betul ya mamarey..
    kalau dapat makan tepi sungai, tasik atau waterfall...memang berselera walau bukan menyusu anak cam kak anim ni, hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya kak ANIM..ni Sungai Tuaran nmnya..sbbkn banjir bersih sungai tu jadinya..dulu kata suami ahak semak..

      Hehehe..betul kak ANIM..tp tasik n waterfall blm prnh lg..

      Delete
  10. wahh..bestnya makan di muara sungai ni MR... nyaman melihat pemandangan tu...
    mee goreng tu nampak sedap..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cepat ngap masuk mulut tu aTie..lapar pny psl hehehe..ya aTie..sambil jg tengok matahari terbit masa tu

      Delete
  11. mee goreng tu nampak menarik.. rase macamnak pergi cari mee goreng balik ni.. lapar pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena p cari lah lepas ni Fifi hehehe

      Delete
  12. wahh bestnya makan2 santai macam ni. memang kan, bila bf asyik lapar jer, tapi takper.. makan pun berat badan payah nak naik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah Nas..cepat btl lapar kalo menyusukn ank..awal pagi mesti awal isi perut hehe

      Delete
  13. Alhamdulillah,

    ada hikmahnya disebalik banjir...sungai menjadi luas dan bersih...bunda ziarah pagi disini...sedapnyer mee goreng..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu BUNDA..hikmah d sebalik banjir..keadaan yg semak dulu jd bersih dn luas..terima kasih ats kunjungan BUNDA ya..

      Delete

Pounsikou Tambalut
Terima Kasih Sahabat

Sudi Baca Sudi komen....
Komen jangan malu-malu ya...(^_~)

Cerita Lalu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...