Friday, February 1, 2013

Timbang Berat

Semalam semasa BW terbaca mengenai timbang berat.  Bukan timbang berat badan orang tapi timbang berat blog.  Blog pun ada timbangan juga rupanya.  Saya terbaca di entry Ibu Berbicara di sini.  

Disebabkan si kecil jerit mahu nen semalam, maka saya tidak sempat untuk mencubanya.  Sebentar tadi barulah saya berkesempatan untuk menimbang berat blog ini.  Tengok gemuk atau kurus blog ini..hehe..   

Hasil timbanagn ialah : size : 106.17KB, load time : 0.47 seconds.  Kepada yang arif dalam soal ini minta pertolong beri komen.  Saya kurang arif dalam soal ini.

Kalau mahu tengok sejauh mana berat blog korang, boleh chek di sini.

Terima kasih kepada Ibu Berbicara kongsi info ini..:)

18 comments :

  1. biasanye mama kalu berat lbh 100 tu xelok.
    kena buang ape2 yg xptt
    tp as long as loading dia ok jer..rasanye xde ape2 masalah kot..
    hehe..saya pn x pndai sbenarnye ni..

    ReplyDelete
  2. Sorry mama ter copy dgn link source plak. Ini yg betul :

    http://hanifidrus.blogspot.com/2013/01/isu-loading-time-blog.html

    ReplyDelete
  3. macam2..blog pon ade pnimbangnye...klau blog QH tu nth bpe la beratnya tu...mesti sama berat mcm tuannya gak..hehe

    ReplyDelete
  4. Tak pandai sgt part ni tapi rasanya mama punya blog ni dah kira ok sgt tu..loading time below 5 second ..laju tu..tahniah k

    ReplyDelete
  5. wah, sgt ringan la mcm tu.. kalau org, kurus keding :)

    ReplyDelete
  6. ena nak timbang jugalah even dahulu dah timbang... rse macam blog makin heavy.. huaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  7. Blog MamaRey ni ok jer saya buka. Actually most blog yg saya follow ok jer semua bagi saya la... saya pun tak arif.

    ReplyDelete
  8. ok la tu MaMa Rey, inda berat tu.normal...sinang seja load ko pnya blog ni..sa pnya la ada berat sikit...170++ kb berat...mo kasi kurg sd tu widget2 huhu

    ReplyDelete
  9. sudah ambil juga link timbang tu.. tp belum cuba..hehe.... sy pun kurang arif hal2 timbang ni:)

    ReplyDelete
  10. Saya pun tak arif pasal berat belog nih

    ReplyDelete
  11. pounsikou share tips timbang berat nih. hikhik. boleh cuba timbg blog sy berapa beratnya :)

    ReplyDelete
  12. saya buka blog mama ok je..ringan:-)..tapi kelajuan blog jugak bergantung pada kelajuan internet..klu internet laju blog pon mudah nak di loading

    ReplyDelete

Pounsikou Tambalut
Terima Kasih Sahabat

Sudi Baca Sudi komen....
Komen jangan malu-malu ya...(^_~)

Cerita Lalu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...