Friday, February 15, 2013

Kura-Kura Panjat Pokok Makan....


Jawapan untuk teka teki ini, ialah MASA..

Seorang telah berjaya menjawab dengan tepat teka-teki yang diberi oleh anak saya.  Ada beberapa orang hampir-hampir menjawabnya tapi pilihan hati anak saya ialah jawapan dari En Zuhdi Sanusi... 


aku nk jawab gak la., kura2 panjat pokok makan maser la., hmmm btul ker.


kura-kura panjat batu..

MaMaRey : Kenapa jawapannya MASA..?
Anak : Sebab kura-kura tidak pandai panjat pokok..kura-kura makan MASA  saja panjat...
MaMaRey : Tak paham..???
Anak : Maksudnya kura-kura tu Buang MASA saja panjat...


Budak seorang ini yang bagi korang teka-teki kura-kura tu..Hero kedua saya,BB.  Jangan marah kalau tidak berkenan dengan jawapannya ya..hehehe..

Terima kasih korang semua yang telah berhempas pulas  memerah otak untuk menjawab teka-teki anak saya ini..hehe..Macam-macam jawapan yang diberi.  Terhibur seketika bila membaca jawapan kalian semua.

Terima kasih banyak-banyak kerana sudi beri komen di blog MaMaRey, walaupun entri cuma satu teka-teki sahaja.  Kunjungan kalian semua amat saya hargai..:)

Sumber Foto: sini dan sini

46 comments :

  1. Apo ni Mama Rey, 2 hari 2 malam saya tak tdo pk tau. hahahaha
    kenapa la tak terfikir kan jawapan tu.. of course la kan.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Mama

    he he...gelak dulu
    tahniah Zuhdi


    moga hero yg kedua tu menjadi seorang yg cerdik

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam atuk..
      jawapan Mr Zuhdi brjaya memikat hati anak sy hehe

      Delete
  3. Wahhh. Jawapan sy xtepat. Hihi. Memang betul laa kann. Makan masaaa la nk panjat pokok tue :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi..tu lajwpnnya..sy mula2 pun tak terfikir jwpnnya ialah masa..:D

      Delete
  4. alahhh...sy terlepas...kalau tak sy jawab..sy dah pernah dengar teka teki itu...wohaaa...pandai anak mama kasi teki teki tu... mesti eptah bercakap budaknya...comell....

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti ada CKK jgn ketinggalan lg ya hehehe..

      Delete
  5. Oooo...makan masa ya jawapannya ^_^ Menarik :-) Tapi, memang ada benarnya jugak...Hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mau panjat pokok..sampai esok pun nda tepanjat hehehe

      Delete
  6. assalam tahniah buat en.zuhdi !!..he2x..jauhnya tekaan mama.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam mama..:)
      hehe..teka teki yg buat org perah otak utk jwp hehehe

      Delete
  7. amboiiii... pandainya adik BB buat teka teki yer...
    tahniah la pada yg berjaya menjawabnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah utk Mr zuhdi sanusi..tapi tak ada hadiah sorry..

      Delete
  8. memang logik juga jawapannya tu...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada logik jg la kan..:)
      budak2 punya teka teki..hehe

      Delete
  9. Eh2, bila teka teki tu? sy xsempat nk teka.. adehh.. buat lah lagi... nak teka jugak.. hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak Chips..ketinggalan bas dah..
      nanti ada Chips teka ya hehe

      Delete
  10. Bijak bijak.... saya pun tak tahu jawapan tu. Nanti nak cuba tanya Irfan soalan n, shhhh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy pn tak dpt jwp sebenarnya teka-teki anak sy ni hehe

      Delete
  11. HA,AH LA KAN..KENAPA PULAK X TERFIKIR DULU..HAHAHA

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. sekali sekala berteka-teki..ni anak bagi masa buka blog tengah mlm..anak bagi teka teki utk sy buat entri hehe

      Delete
  13. ahahha.. kura-kura buang masa.. hihi..pandai btl bagi teka teki..
    TQ juga sbb sllu berkunjung di blog atie:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cian kan kura-kura tu Atie...buang masa jak mau panjat poko tu hehehe..

      tq jg Atie..:)

      Delete
  14. betul jg kn...logik jg dia pnya jwpn hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. teka-teki anak bagi..kasi org dewasa jawap hahaha

      Delete
  15. hahaha...intan jawab salah la hari tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pe..nanti ada lagi cuba jawab hehe..

      Delete
  16. alamak...kenapa Farah boleh terlepas pandang teka teki ni...he he he...tanya dengan BB ada teka teki lagi tak? aunty nak teka... ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti saya tanya kat dia Farah..teka teki yg khas ditujukan buat Farah nanti hehe

      Delete
  17. betul2 menghiburkan hati..tak pe la mama ada masa lg buat teka-teki lain pula ya..:-)

    ReplyDelete
  18. yes...baca terus dapat jawapan...hehehe

    ReplyDelete

Pounsikou Tambalut
Terima Kasih Sahabat

Sudi Baca Sudi komen....
Komen jangan malu-malu ya...(^_~)

Cerita Lalu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...