Sunday, September 29, 2013

Besok Saya Cuti...


Sebentar tadi Hero ke-4 saya, berkata..

"Mummy besok saya cuti..."

"kenapa pula...Esok hari isnin..ada sekolah..."

"Saya mau pi cari buku Upin Ipin bah Mummy..."

"Buku Upin Ipin??..."

"Ya..Koyak bah buku Upin Ipin yang abang pinjam dari si Bryan...Nda sengaja bah saya kasi koyak..Yusuf ambil..saya tarik..tekoyak lah"

"Owh..nda apa..Nanti Mummy tolong kasi bagus ya..Besok mesti pi sekolah..Tiada cuti-cuti.."

"Saya takut nanti kena marah cikgu..Bryan tu ramai kawan tu di sekolah..Nanti Bryan marah saya.."

"Bukan sengaja juga bah kan..Nanti abang tolong bagi tau Dnil nda sengaja k.."

"Yalah..nanti minta maaf lah sama Bryan..Nanti bagitau saya nda tau tu buku keras atau nda.."


buku Upin Ipin
Yang merisaukan Dnil..
Kulit Buku Upin Ipin terkoyak dua..
buku upin ipin
sambung balik...

Sedang buat entry ini. Dnil di sebelah saya tengok..

"Mummy..kasi tulis lah nama saya..eja betul-betul..Daniel..."

Huhu..yelah nak..

18 comments :

  1. hehe risau dia buku upin ipin terkoyak ye...

    ReplyDelete
  2. Haa...boleh nak cuti ye..

    Bagus daniel ni.. tahu hargai barang pinjaman drp orang lain.. aunty suka.. drp org yg pinjam tp buat macam hak sdiri...tak baik tu

    ReplyDelete
  3. kesian dia mama sampai nak ambil cuti....

    ReplyDelete
  4. risau dia takut kawan marah...sian dia kan..

    ReplyDelete
  5. hikhikhik.. comelnya daniel.. sampai kena cuti tu..

    ReplyDelete
  6. ekekekkeee siap suruh eja betol2 tu...

    ReplyDelete
  7. sbb dah byk kaki buli kat sekolah . bergeng2 bagai . tu sebab daniel takut ...

    ReplyDelete
  8. sampai mo cuti bah gara2 terkuyak buku kawan nya...hehe..
    lucu bah danial ni:)

    ReplyDelete
  9. alahai risau kena marah ye...
    cian dia...
    sib baik mamanya rajin menolong 'betulkan keadaan'...

    ReplyDelete
  10. haha..daniel pun tau, nama dia masuk blog...lucu

    ReplyDelete
  11. begitulah anak2 kan mama....buku koyak, pensil hilang, pemadam kwn pinjam...hari2 ada saja masalah mereka.

    ReplyDelete
  12. alahai...sian sama dnil....tidak apa, mama sudah baiki....eehhh, sedap nama dnil....eja xpnting, yang penting bunyi...hehehe...

    ReplyDelete
  13. bestnye cuti...
    nih kalo anak2 sy nmpak upin ipin memg meroyan

    ReplyDelete
  14. cerdik sangat.. hahaha.. last2 mama yang terkene..

    ReplyDelete
  15. tak lama daniel jd blogger macam mama dia..hehe
    kesian takut kena marah smpai taknak pergi sekolah

    ReplyDelete

Pounsikou Tambalut
Terima Kasih Sahabat

Sudi Baca Sudi komen....
Komen jangan malu-malu ya...(^_~)

Cerita Lalu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...