Friday, September 27, 2013

Hobi Terbaru

menyapu
"tolong mummy lu"
Yalah nak..menyapu lah..Abah kata tadi
"Syukurlah..dia belajar menyapu"..:)

Hobi terbaru puteri bongsu saya, Nur Maryam yang berumur setahun dua bulan. Dia tahu dimana penyapu tu tersimpan. Sambil berlari anak dia bawa penyapu tu ke ruang tamu. Kemudian dengan satu tangan sapu palstik biskut tiger yang disepahkannya sendiri. 

Bila saya ambil penyapu tu dia jerit tanda tidak mahu bagi. Asyik tengok mummynya saja yang menyapu. Dia pun mau merasa juga pegang penyapu tu agaknya hehe...

16 comments :

  1. Alahai...bijaknya. Kecil2 lagi dah bertanggungjawab.
    Ini mesti ikut perangai mamanya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak mau kalah dgn maknya tu BM hehehe

      Delete
  2. kreatif sekal putrinya, semoga besar bisa bantu maminya

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah petanda positiv ni..rajin ye maryam..tolong mummy..

    ReplyDelete
  4. Wah mama dah ada pembantu...senang lah lepas ni..he..he

    ReplyDelete
  5. rajin nyer anak mama rey...kecik2 lagi dah suka tolong ibu... :)

    ReplyDelete
  6. alhai rajinnyaa..untung mamanya..hehee

    ReplyDelete
  7. Bagusnya nur maryam. Auntie nak suruh 2 Abdul auntie tu...kena hulur penyapu kat tabgan depa, haha

    ReplyDelete
  8. Bijak....bijak....
    Kecil-kecil dah tunjuk bakat tolong maknya...
    Good girl!

    ReplyDelete
  9. Haa...nazif pun sama mamarey.. pantang jumpa penyapu mulalah dia main.. yang tak selerak pun jadi selerak...hhi

    ReplyDelete
  10. Betul...syukur la dia pandai belajar menyapu, harapnya berkekalan la rajin nyer yer.

    ReplyDelete
  11. rajinnya maryam.. hehe
    bila besar boleh tolong kemas rumah :)

    ReplyDelete
  12. bagusnye...hobi baru suke menyapu erk...

    ReplyDelete

Pounsikou Tambalut
Terima Kasih Sahabat

Sudi Baca Sudi komen....
Komen jangan malu-malu ya...(^_~)

Cerita Lalu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...