Saturday, September 7, 2013

Makan-Makan Di Restoran Seafood Gayang


Kongsi dengan korang satu tempat makan seafood yang menarik di Sabah, Restoran Seafood Gayang. Salah satu tempat makan seafood yang kira femes di Sabah. Sedap dan segar.


Restoran Seafood Gayang
Restoran Seafood Gayang, Tuaran

Restoran ini terletak di Kg.Baharu, Jalan Sulaman, Tuaran. Tidak jauh dengan tempat tinggal saya.  Kalau Restoran seafood Gayang yang lama dulu dibina di atas air (paya). Macam restoran terapung. Lokasi Restoran Seafood Gayang yang baru ini pula dibina atas bukit. Tepi jalan. Lagi syiok..Lagi luas dan cantik. Tambah syiok lagi bila angin sepoi-sepoi bahasa bertiup semasa korang makan-makan..;)


menu
Sudah tersedia

Saya sekeluarga dan juga adik ipar datang ke sini menjamu selera. Sekali-sekala makan seafood. Sampai di Restoran Seafood Gayang, makanan sudah pun sedia dihidang. Nasib baik lah buat tempahan awal. Tidak perlu menunggu lama.  Masa kami sampai pun meja hampir semuanya penuh.

Nasi putih, Sup ketam jagung manis, ketam goreng bersos pedas, ikan kerapu goreng, ayam masak lemon, sotong goreng tepung, air bandung, puding kelapa..Cuma sayur Kailan dan udang rebus yang belum dihidangkan. 

Jom tengok-tengok lebih dekat lagi menunya yang sempat disnap..


crispy lemon chicken
Crispy Lemon Chicken

Yang cepat habis dingapp...Crispy Lemon Chicken. Terasa kerangupannya..Anak-anak suka makan yang ini. Sedap..

sotong goreng
Sotong Goreng Celup Tepung
Sotong Goreng Celup Tepung. Juga yang menjadi kesukaan anak-anak dan juga cepat habis dingapp...

ketam
Ketam Goreng Bersos Pedas

Ketam yang digoreng dengan sos pedas. Yang tidak habis dimakan. Tapau bawa pulang. Jangan membazir..Di rumah boleh sambung balik kopek-mengopek hehe..

ikan kerapu
Ikan Kerapu

Ikan Kerapu yang digoreng kering. Dengan rasa sosnya yang fuhhh..memang sedap. Tapi anak-anak pula tidak berapa menggemarinya. Makan pun sikit-sikit sahaja. 

sayur kailan
Sayur Kailan masak sos tiram

Sayur Kailan yang diamask dengan sos tiram. Tidak mampu mengapp sayur ini banyak-banyak. Perut sudah penuh muatan. Juga tidak habis dan ditapau pulang.

Makan tidak sedar disnap...
(sorry m3h..sorry Intan..
sia malu2 kucing bah hee..)

Harga kesemunaya ialah RM200++ ...Untuk 11 orang makan. Berbaloi dan puas hati dengan makananya yang segar dan sedap-sedap belaka..;)

29 comments :

  1. RM200 untuk 11 orang makan memang berbaloi...lagi murah dari Bagan Lalang...

    ReplyDelete
  2. Wah sedspnya mkn2!mmg nampak sedap menunya

    ReplyDelete
  3. Teringin nak rasa seafood segar dari laut china selatan :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti dtg sini kak ANIM bole lah try makanan seafood sini ..:)

      Delete
  4. Mamarey bikin saya terliur...meleleh2 hingga ke lantai...huhu
    Lokasi pun tampak menarik dan selesa...Nyum!Nyum! Tak boleh komen lagi...asik meleleh jer ni... :)

    ReplyDelete
  5. Amboi, meriahnya makan..semua nampak sedap dan menarik tu... Paling menggoda ikan siakap tu..meriah.... Mana gambar sup ketam jagung manis tu? Tak pernah saya makan lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada..pic atas sebelah kiri tu..tak ada tangkap picnya masa disenduk dalam mangkuk

      Delete
  6. wah..makan besar ya mama rey..emm, terliur alyn tengok...hehe

    ReplyDelete
  7. terliur saya tengok.. fresh sumanya.. mesti singgah ni kalau pegi sabah..

    ReplyDelete
  8. Bestnya mamarey..seafood ni memang favorite kita..Tak pernah sampai lagi kat restaurant ni, tapi kalau pergi sabah memang tak sah kalau tak makan seafood..freshkan..thanks for info mama..nanti kalu gi sabah lagi kita akan pergi sini ya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2 Raudz..;)
      nanti singgah lah Raudz kalau dtg sabah nanti ..:)

      Delete
  9. wah mmg berbaloi sgtlah harga dier.. best nampak menu nyer tu !

    ReplyDelete
  10. sedap2nye tgk... murah lak tu... ni yg rasa nk g sana mkn gak ni.. L)

    ReplyDelete
  11. wahh nampak sedap ye MamaRey..tahun depan aida nak pegi KK..nanti mungkin boleh tanya Mama tempat menarik di area KK tu...

    ReplyDelete
  12. sedapnye.. terliur rasenye.. tetambah ketam.. ketam sabah besar2.. rindunye dekat sabah..

    mmg berbaloi.. takde la mahal sangat sebab makan bersebelaskan mama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup Fifi..berbaloi dgn kesedapnnya jg...:)

      Delete
  13. teringin kak zu tengok menu makanan tu..sambil baca sambil telan air liur..hehe

    ReplyDelete
  14. nmpk sedap lah mama rey! nyum -nyum terliurla! :)

    ReplyDelete
  15. sedapnya makanan ni semua.. kalau dtg sabah nk ajak mama pergi makan. sedap ketam tu. hehe

    ReplyDelete
  16. kak..mcm na mau reserved dlu tu?..mau reserved dlu spya nda lama menunggu..cuba kakak makan d berungis cafe..sana pun sedap.yg belakang tang dynasty tuaran tuaran tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. telefon jak eca..tp lg bagus p terus Gayang boking awal.jd kalu dtg tinggal duduk.:)
      owh..yg belakang tang dynasty tu ka..pernah jg p sna..dua kali jak..ya mmg sedap makanan disana..tu pau yg sedap

      Delete
  17. Malam tadi baru makan tu MR...tapi awak punya lauk tu nampak menyelerakanlah sangat MR...Kira murah jugaklah tu ..jatuh 20 henggit sorang...

    ReplyDelete
  18. halal ke...sbb ada tulisan cina,,,sape tukang masak???

    ReplyDelete

Pounsikou Tambalut
Terima Kasih Sahabat

Sudi Baca Sudi komen....
Komen jangan malu-malu ya...(^_~)

Cerita Lalu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...