Thursday, September 19, 2013

Lukisan Anak : Oggy And The Cockroaches Dan Polis Boss Dengan si Pencuri


Panjangnya tajuk..hehe..Sebenarnya hari ini anak-anak saya cuti sekolah. Sekolah rendah dan juga sekolah tadika. Cuti sempena Perayaan Kuih Bulan. Dan ini lah kerja 4 Hero-Hero saya di rumah. Bila tiada kerja ambil pensel..buku..kertas dan melukis 

lukisan kartun

Ini lukisan anak buah dan Hero ke-3 saya. Oggy dan Jack tu anak buah saya yang lukis termasuk dua pemukul kecil dan besar tu. Yang kecil-kecil macam semut tu pula ialah si lipas Dee Dee, Joey dan Marky. Dilukis oleh Hero ke-3 saya. Tumpang menyelit melukis kerana bosan menunggu abang-abangnya yang lambat bersiap pegi mengaji. 


lukisan lipas

Lagi lukisan Oggy And The Cockroaches. Si Oggy nampak macam geram mahu menerkam si lipas tiga ekor di bawah tu. Di tepi yang macam pintu tu ialah peti sejuk si Oggy. Dilukis oleh anak buah saya.


lukisan anak

Dan lagi  Oggy And The Cockroaches. Dilukis oleh Hero ke-2 saya....Oggy sedang senyum comel sambil pegang pemukul. Kompem si lipas tiga ekor tu tidak lari bila tengok wajah si Oggy baik hati macam tu...:D


polis dan pencuri

Polis Boss Dengan Si Pencuri:

Polis Bos: "Jangan bergerak..."
Pencuri: "Oh..ok..ok..."

Si pencuri  berpeluh habis. Tengok tu menitis-nitis peluhnya jatuh ke bawah..hehehe...Tapi akhirnya tertangkap juga si pencuri tu dan telah berjaya dipenjarakan...:)
Telah dilukis oleh Hero ke-3 saya dan cita-citanya ialah menjadi seorang Pegawai Polis.


p/s:Terima kasih senyuman korang semua..Korang sememangnya cantik-cantik dan kacak-kacak semuanya..^__^

26 comments :

  1. Salut saya kreasi seperti ini,btw kreasi anak kecil ya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Gambarnya membuat saya teringat kepada masa-masa kecil saya dahulu . anak yang bandel, suka ngerjain orang, (suka ngupil),,eeh gak deh apalagi ngompol.hehe. Jika ada waktu, silahkan mampir kerumah saya . hehe :D

      Delete
    2. banyak kenangan masa kecil2 dulu ya Aprialdi..:)

      Delete
  2. hehehe.. comel2 jek diorang lukis.. paling comel joey, didiey & marky.. sebab cikna pun suka layan kartun tu. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh ya ka Chic Na..kdg2 layan jg kartun dgn anak2..geram dgn 3 ekor kecil tu..suka buli Oggy hehe

      Delete
  3. imaginasi mereka memang hebat...hee

    ReplyDelete
  4. hihihi, lukisan2 tu mmg mencuit hati... mmg ada bakat hero2 dan anak buah MR :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila tak buat apa2 tu lah kerja dorag nur..melukis sampai bosan..

      Delete
  5. Sweet jer tgk anak anak melukis...rietta pown suka layan anak anak kecil melukis dgn ceita masing maisng....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kdg2 ada lukisan dorang tu buatkan sy gelak2..

      Delete
  6. Hahaha...lucu2 bah kreativiti anak2 Mama Rey ni..kreatif dorang ni..berbakat bah:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerja durang masa tiada mau buat apa2 bah ni aTie hehe

      Delete
  7. Replies
    1. In Shaa Allah..terima kasih Abdul..:)

      Delete
  8. cute..kita suka lukisan no 3..mama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lukisan Hero ke-2 sy..dia sebenarnya sdg tengok tv..nampak adik2 dia melukis dia pn tumpang sekaki jg ikut..:)

      Delete
  9. memang ader bakat ni...semuanyer comel2 dia lukis...lukisan pencuri tu terbaik tu...kena ngan watak pencuri...hehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. gelak sy dgn dialog pencuri tu lizz hehe

      Delete
  10. assalamualaikum..mama rey :)

    memang berbakat..wlu masih dlm usia muda..klu betul² digilap dan terima galakan dari mama..mmg boleh maju di masa hadapan.

    ReplyDelete
  11. hahaaha.. tersenyum tgk lukisan tu. pandai lukis :)
    kartun tu faveret masa kecil. suka sgt tgk

    ReplyDelete

Pounsikou Tambalut
Terima Kasih Sahabat

Sudi Baca Sudi komen....
Komen jangan malu-malu ya...(^_~)

Cerita Lalu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...