Sunday, May 19, 2013

Soal Siasat Antara BB Dan Kaka..


Tanya BB..

"Tadi Mummy tanya, Siapa conteng bilik Kaka..?..Bb nda jawab..?"

Diam..Buat muka kesian sebab takut kena marah..Cian pula tengok..

"Kenapa BB conteng bilik Kaka..?"

"Sebab Kaka marah saya bah masuk bilik dia.."

"Nda bole lah bah macam tu..marah terus mau conteng.."

Diam..

Tanya Kaka..

"Kaka..kenapa bah marah BB masuk bilik Kaka..?"

"Sebab dia nda pandai diam bah..kacau betul masuk bilik Kaka..kacau itulah..kacau inilah..lompat sanalah..lompat sinilah..tanya pun macam-macam..jerawat pun balik-balik dia tanya..tanya kenapa Kaka ada jerawat..hiisshh.."


Hasil lukisan BB..

Jerawat di muka Kaka..

Sampai sekarang hasil seni ini tidak diganggu..:D 

36 comments :

  1. Ooh nilah hasil Bb aritu...haha, padanlah kaka marah..

    Adik beradik mau usik2 selalu ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..si adik tak mau ngaku..tp tertangkap jg akhirnya bila si kaka tengk lukisan tu..:)

      Delete
  2. haha..jerwat puncanya rupanya..haha. apa la BB

    ReplyDelete
    Replies
    1. si kaka marah sbb bb nakal..kaka marah..bb tunjuk x puasa ati terus conteng dinding hehe

      Delete
  3. hohoo gitu yer gaya protes.. dah jadi graffiti.

    ReplyDelete
  4. alyn baca dialog sabah between kaka dan bb, tetibe rasa rindu pula dekat kawan Sabah alyn ,,intan..:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke..ala cian pula..mesti bestfriend kan..:)

      Delete
  5. Hahaha.. geli hati baca..
    jerawat punya pasal.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaka marah dan malu sebenarnya tu hehhe

      Delete
  6. hahaha.. kesian kaka. dia sensetif tu sebab jerawat

    ReplyDelete
  7. alahaii..smpai mcm tu adik protes..siap conteng bagai..
    conteng atas kertas xpelaa bb..=D

    ReplyDelete
  8. haha..penuh jerawat muka kaka..ekceli bpe thn umur bb ngan kaka ye mamarey

    ReplyDelete
  9. hik3..neh yg bb lukis ri tu yea..
    ptut kaka mrh..

    ReplyDelete
  10. ahhaha..terhibur jak kan Mama Rey dgn gaya budak2 ni..mcm2...:)

    ReplyDelete
  11. Kalau kakak tak jadi nak marah MamRey tengok hasil seni BB.
    Boleh pulak dia buat imaginasi jerawat si kakak tu:)

    ReplyDelete
  12. isy... macam2 gaya anak kecil ni ye.. :)

    ReplyDelete
  13. assalam,

    biasalah anak2 ni, kadang2 lucu jugakkan...

    yang adik perasaan ingin tahunya begitu mendalam, sampai meluahkan dalam bentuk lukisannya..

    sikakak pula sedang dalam mood bendera merah myb...surelah tahap sensitif nya memuncak...dengan memikirkan muka yg naik jerawat lagi..

    kalu mengikut kategori umo anak2 ni , normal lah tu...

    ermm..terkenang bunda zaman anak2 bunda seusia begini dulu...

    ReplyDelete
  14. hahaha..gelihati akak baca dialog nih..comey budak2 ni ya

    ReplyDelete
  15. Pandai adik melepaskan tekanan perasaan.

    ReplyDelete
  16. sakit hati si kaka tu kena ajuk jerawat . org pompuan mmg pantang org tegur jerawat kat muka nyer ... heheheee

    ReplyDelete
  17. tension kaka nak jawab fasal jerawat..hihi..

    p/s kalau mamarey nak cuba sabun muka mahkota dewa (buatan sendiri oleh sahabat saya) boleh e-mel alamat di e-mel saya (hanim_rahmat@yahoo.com.my).
    cuba saiz kecil dulu dalam rm18. alhamdulillah..sabun ni takde chemical produk. alhamdulillah, saya dan suami dah cuba utk jeragat, anak saya pula kerana bintik2 gatal di muka.

    ReplyDelete
  18. cumil bha.. bukan saja perangai bb dan kaka.. tapi lukisan BB pun cumil..

    ReplyDelete
  19. hehe.. comel.
    patut la kaka dia x bg masuk bilik.. :)

    ReplyDelete
  20. sudah pandai ye melukis di dinding ye..

    ReplyDelete
  21. adess lukisan di dinding..haha tergelak plak tgk..kreatif²..hihi

    ReplyDelete
  22. adeh ..intan tergelak tgk lukisan tu tau kak...adoeh ...lawak tol...

    ReplyDelete
  23. haha comel je BB conteng.. jangan usik, kenangan tu.. kitorang dulu masa kecik conteng dinding jgk.. last2 pindah rumah n kena hancurkan dinding rumah lama.. habis kenangan kami..

    ReplyDelete
  24. hahahahaha. siap lukis ada bintik2 jerawat lagi..hehehe

    ReplyDelete
  25. salam kenal. singgah sini terus follow. jom, kalu sudi ke teratak picisan saya pulak. maceh..

    ReplyDelete
  26. hehehe sabo jelah.... tetiba terbayang cam ne lah qalesya bila ada adeq nanti... :D

    ReplyDelete
  27. mesti xjadi marah kan sebab nak tergelak tengok lukisan diorang. hihihi..

    ReplyDelete

Pounsikou Tambalut
Terima Kasih Sahabat

Sudi Baca Sudi komen....
Komen jangan malu-malu ya...(^_~)

Cerita Lalu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...