Sunday, May 5, 2013

PRU13 : Selesai Sudah Mengundi

Selesai sudah saya mengundi hari ini. Jam 9 lebih dengan menggendong Puteri bongsu, saya bersama adik turun ke tempat mengundi. Pusat mengundi bertempat di sekolah rendah di kampung saya..

Calit dakwat di jari telunjuk..
tanda sudah menggundi..

Sampai saja, orang ramai sudah beratur panjang. Tapi yang bagusnya ibu bersama anak kecil didahulukan untuk mengundi. Jadi saya tidak perlu beratur panjang menunggu giliran untuk mengundi sebab Nur Maryam sedang melekat di badan saya hehehe....

Hulur kad pengenalan..cek nama dan dengan suara yang kuat nama saya disebut dengan jelas. Kemudian calit dakwat di jari telunjuk tangan kiri. Sambil dukung Nur Maryam sambil pangkah..masuk peti..selesai dan keluar. Sempat juga berbual-bual dengan orang kampung yang bersemangat mahu mengundi..

Lega sudah sebab tangungjawab telah selesai terlaksana..Korang macam mana..sudah selesaikan tanggungjawab..?

21 comments :

  1. hehe..untung juga bawa maryam..didahulukan..hehe
    saya belum cukup genap lagi 21 tahun..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbnrnya bawa Maryam sekali sbb tak ada org jaga kat rumah..tapi ok jg la bawa puteri bongsu saya..x perlu bratur pjg..:)

      Delete
  2. Waw..maryam ni awal awal lagi dah dibawa ke pusat mengundi..untung juga ada bawa anak kecil ke tempat mengundi, bijak..

    Kita sama sama tunggu keputusannya nanti k.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mula2 tu baris kat belakang juga tungu giliran tp akak seorang tu suruh terus kedepan..boleh potong barisan hehe

      Delete
  3. Tahniah mama...kita dah jadi warganegara yang bertanggungjawab,...ink masih ada kat jari ke..kita orang punya dah hilang..awal-awal lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..tanggungjawab dh terlaksana..ni baru habis mengundi..masih blm lap lg hehe

      Delete
  4. Alhamdulillah, sama2 kita tunggu keputusannya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. berdebar juga menunggu keputusanya.. Nur

      Delete
  5. hehe..selamat mengundi...=D

    ReplyDelete
  6. untung bwk anak kecik.. saya x bawa aimy sbb takut dia berlari sana sini. hehe..

    ReplyDelete
  7. kebanyakan yg bwk anak kecik di dahulu kan...

    ReplyDelete
  8. Untung kalau mengundi bawa anak..kompom di bagi awal..hehe..
    sudah mengundi, sudah tahu juga keputusan nya..:)

    ReplyDelete
  9. alamak....sy tak cukup umur lah Mama...tahniah...selamat mengundi sudah

    ReplyDelete
  10. Salam Mamarey,
    Tahniah! Tanggungjawab telah ditunaikan. Dapat inai free dijari...hehe. Baguslah idea bawa baby ni...Saya berbaris panjang, berjam berdiri!

    ReplyDelete
  11. Saya pun dah mengundi....
    Keputusan pun dah tahu kan...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..dah kuar pun keputusannya..

      Delete

Pounsikou Tambalut
Terima Kasih Sahabat

Sudi Baca Sudi komen....
Komen jangan malu-malu ya...(^_~)

Cerita Lalu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...