Monday, August 5, 2013

Kemas-Mengemas

Sedang kemas-mengemas pakaian untuk seminggu di kampung Mr.Sawo. Bertolak 8hb ini nanti. Masukkan apa yang perlu ke dalam beg besar. Kalau orang tengok beg yang saya gunakan ini, macam pindah rumah pula. 

Sambil kemas-mengemas sambil juga fikirkan kuih yang belum siap dibuat. Masih sempat lagi buat satu jenis kuih malam ini. Lama juga kerja kemas-mengemas tadi, sebab ada gangguan tangan comel si kecil yang semakin bijak sekarang. Sudah dilipat kemas-kemas dan masukkan dalam beg, dikeluarkan pula satu persatu semula oleh si kecil Nur Maryam..adeh..terpaksa lipat semula..

Sedang kemas-mengemas juga, terbayang-bayang kuih makmur dan Lamban buatan ibu mertua. Dua benda ni memang tidak pernah tidak ada setiap Hari Raya. Berhenti membayang dan cepat-cepat tarik zip beg sebelum si kecil bertindak mengeluarkannya semula. Sambung balik kerja kemas-mengemas ni esok hari. Masih banyak yang belum terkemas lagi.


Kepada sahabat-sahabat semua, saya ingin ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri..:)..Maaf dipohon kalau ada tersalah silap dalam entry ataupun terkasar bahasa dalam komen di entry korang semua..Terima kasih banyak-banyak kepada korang semua sebab selalu datang berkunjung di sini..

31 comments :

  1. selamat hari raya aidilfitri mamarey.. maaf zahir dan batin ye. :)

    ReplyDelete
  2. Selamat hari raya utk mamarey n family....makan lampam nati ingat juga kat org disini

    ReplyDelete
    Replies
    1. slmt hari raya jg Aisy..In Shaa Allah..akan sentiasa diingat hehe

      Delete
  3. selamat hari raya mama rey, tetap jaga kesehatan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq Herman Bagus..slmt hari raya jg..:)

      Delete
  4. salam ramadhan...selamat hari raya aidil fitri..

    ReplyDelete
  5. Salam Ramadhan Mama Rey

    Taqabbalullah Minna Waminka

    Moga Mama Rey serta sekeluaraga di Syawal ini dalam suasana ceria serta dalam keberkatanNya senantiasa

    Maaf zahir dan batin

    ReplyDelete
  6. selamat hari raya . maaf zahir dan batin . semoga selamat dalam perjalanan nanti ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq Vee..slmt hari raya jg ya Vee..:)

      Delete
  7. ooooo ada assistant tak bertauliah ek sis hehehehehehe

    neway, mohon dimaafkan kekhilafan diri...
    Selamat Menyambut Aidilfitri...
    Maaf Zahir dan Batin ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah Rasp..sy sibuk mengemas dia sibukbantu membongkar huhu..
      slmt hari raya jg Rasp..salah dan silap harap dimaafkan jg..:)

      Delete
  8. MamaRey...selamat hari raya, minal ainil wal faizin

    ReplyDelete
  9. selamat hari raya mama,, minal aidzin walfaiddin mohon maaf lahir batin

    ReplyDelete
  10. Selamat hari raya saya ucapkan dan maaf zahir dan batin dari Hanif sekeluarga

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq Hanif ..slmt hari raya dari kami sekeluarga jg...:)

      Delete
  11. Selamat Hari Raya, Mohon Maaf Zahir & Batin jika ada mana-mana yang terguris...n selamat bercuti jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq Raud..slmt bercuti jg..:) dan slmt hari raya..sama jg maaf jika ada tersalah silap ya..:)

      Delete
  12. Assalamualaikum....
    Selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri. Semoga bergembira disamping keluarga tercinta. Maaf zahir & batin =)

    ReplyDelete
  13. selamat ari raya..maaf zahir dan batin..semoga selamat tiba..

    ReplyDelete
  14. Selamat Hari Raya Aidilfitri Buat Semua Rakan-Rakan Blogger ..
    Blogwalking Malam Raya...hehehehe.

    Dari Hanif Idrus Blog and Family.
    Thanks be my friend

    ReplyDelete
  15. Selamat hari raya dan maaf juga atas segala salah silap ye

    ReplyDelete
  16. selamat hari raya juga.. maaf jika ada salah dan silap.. :)

    ReplyDelete
  17. selamat hari raya aidilfitri. maap zahir batin kak :)

    ReplyDelete
  18. Selamat hari raya aidilfitri buat mamarey sekeluarga

    ReplyDelete
  19. selamat hari raya.. maaf zahir dan batin..

    ReplyDelete
  20. Salam aidilfitri buat Mama rey & family.

    ReplyDelete
  21. salam aidilfitri mamarey..mkn kuih tu igt2 la kat m3h ni..hehe

    ReplyDelete
  22. Lamban tu macamana ghupenya yeh MR...

    ReplyDelete

Pounsikou Tambalut
Terima Kasih Sahabat

Sudi Baca Sudi komen....
Komen jangan malu-malu ya...(^_~)

Cerita Lalu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...