Sunday, August 18, 2013

Dalam Perjalanan

Memulakan perjalanan dari Sandakan jam 12:30 tengahari dan sampai di rumah sekitar jam 6 lebih petang...

Dalam perjalanan kembali ke Kota Kinabalu, ada kereta yang memotong jalan dengan cara yang kurang menyenangkan hati. Ada juga yang baik hati bagi signal bagitau depan tiada kereta dan bagi can memotong..

Makan bekal
Dalam perjalananan..Hero bongsu..Yusuf, kali ini dia tidak muntah. Waktu dia tidak tidur, asyik bermain dengan kereta kecilnya itu. Kereta kecil kepunyaan abang sepupunya yang ditapau sebelum memulakan perjalanan..:)..Bosan main, makan pula kuih yang dibekalkan oleh ibu mertua sambil menyanyi ikut lagu yang dipasang.

Kabus di Pekan Nabalu dan
Hujan di Kundasang
Dalam perjalanan..Hujan turun menyebabkan jalan licin dan kabus menghalang penglihatan. Risau juga kalau-kalau ada tanah runtuh atau pokok tumbang. Tapi Alhamdulillah perjalanan berjalan dengan lancar dan kami sekeluarga semuanya selamat sampai..:)

26 comments :

  1. Replies
    1. jauh jugalah DL..ambil masa selama 6 jam..susah sikit jalan jauh kalau ada nak kecil ni

      Delete
  2. Alhamdulillah dah selamat sampai nampaknya tu...

    Lega anak anak tak buat hal kan? Bolehlah makan bekal yg dibawa bersama sama... Kek apa tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah Aisy..selamat sampai jg..tu kuih seri muka sebenarny Aisy MIL tak letak pewaran..tu yg nampak putih je tu hehe..tapi tetap sedap jg rasanya..:)

      Delete
  3. selamat hari raya mamarey dr m3h..kuih ape tu ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. slmt hari raya jg M3H..kuih serimuka kaler putih hehe

      Delete
  4. alhamdulillah selamat sampai...selamat hari raya mama rey!

    :)

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah...selamat sampai. Selamat kembali. Menanti kisah istimewa beraya di Sabah ni... :)

    ReplyDelete
  6. separuh hari kat atas jln . mau kebas punggung tuh . Alhamdulillah , selamat sampai ...

    ReplyDelete
  7. Tapi bagaimanapun selalu bersyukur karena perjalan sehat dan sampai tujuannya.

    ReplyDelete
  8. mesti kebosanan bila jalan jauh2 kan.. Alhamdulillah selamat sampai..

    salam aidilfitri mama rey.. :)

    ReplyDelete
  9. nasib baik tak jadi apa2 kat family awak... syukur

    ReplyDelete
  10. kundasang.. mesti bestkan kat sana,, teringin lah nak ke sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. best boni..tempat yang sejuk...aman tenang..:)

      Delete
  11. eh sama la mama rey, anak sy pun suke pegang kete yg kecik2 ni, sampaikan tido pun pegang jugak... jauh perjalanan nampaknya.. bilakah kaki ku akak jejaki sabah ni.??. :)

    ReplyDelete
  12. Perjalanan jauh memang memenatkan...tapi kalu dah terpaksa dah jadi pengalaman biasa...

    untuk anak2 selain pengalaman, juga meluaskan mata memandang...

    SALAM LEBARAN DARI BUNDA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq BUNDA..:)
      betul tu BUNDA..agak memenatkan tapi ia satu pengalaman menarik bagi kami sekeluarga..terutamany anak2

      Delete
  13. selamat hari raya mama rey

    alhamdulillah selamat sampai rumah

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah selamat sampai...
    Salam Lebaran Mama Rey...
    harapnya raya ini membawa seribu kegembiraan..;)

    ReplyDelete
  15. Syukur selamat sampai ke destinasi yeh MR

    ReplyDelete
  16. lama juga perjalanan akak kan..Alhamdulillah selamat sampai...

    ReplyDelete

Pounsikou Tambalut
Terima Kasih Sahabat

Sudi Baca Sudi komen....
Komen jangan malu-malu ya...(^_~)

Cerita Lalu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...