Sunday, March 23, 2014

Tidak Puas

Petang jumaat lalu, Kami anak-beranak balik kampung. Kampung nun dekat-dekat dengan Pekan Nabalu di sana. Hari ini balik Kota Kinabalu semula. Adik tolong hantar balik sebab suami kini sedang berada di Sandakan.

Tidak puas sebenarnya menikmati suasana kampung. Tidak puas merasa udara kampung yang segar sejuk. Tidak puas sembang-sembang dengan ibu, sembang-sembang dengan adik-adik..dengan anak-anak buah yang jarang jumpa. Dan Tidak puas melihat anak-anak yang sangat seronok bercuti di kampung. Merekalah yang paling gembira bila berada di kampung.

Anak sulung saya ada kelas tambahan isnin hingga rabu minggu depan. Jadi mesti kena balik juga walaupun hati masih ingin duduk di kampung. Kalau tiada aral melintang petang rabu nak balik kampung lagi. Teringin mahu merasa air sungai di kampung yang sejuk itu dan teringin sangat mahu ikut ibu ke kebunnya.


16 comments :

  1. bler blk kampung,... mmg x puas sekejap jer kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah lia...x puas..sejejap betul:(

      Delete
  2. Dapat pulang seketika pun bersyukurlah...kalau ada masa nanti, pulanglah lagi ye mamarey! Salam buat semua yg ada dikampung ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup BM..InshaAllah nk pulang kg lg ni BM..smtara masih cuti skola ni

      Delete
  3. seronok bila dpt balik kg kan mama rey.
    wah.. bestnya dgr cerita balik kg mama rey walaupun tak puas. mandi sungai.. bestnya..
    rindu udara yg segar & bersih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup Ira..Lama x mandi sungai kat kg..sungainya sejuk sgt..sungai dr bukit..

      Delete
  4. Bunda tiap bulan balik kampung....
    Tapi masih rindu nak balik lagi....
    Salam ziarah dari bunda...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq ziarah Bunda...^-^..
      bestnya Bunda dpt blk kg tiap bln..sy kns tggu cuti bru dpt blik tupn kalo suami dpt cuti

      Delete
  5. Nabalu?bestnye...rietta rindu gnung kinabalu....kundasang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. udara segar...sejuk kn Rietta..^-^

      Delete
  6. bestkan mama balik kampung. heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg plg best nina..tmpt bercuti plg best..sbb bole jumpa ibu ^-^

      Delete
  7. Kalo balik kg memg xpernah rse puas...rse sekejap je mse blalu

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl tu Mimi...kalo bole stay lama2 dkt kg..

      Delete
  8. Ooo org kundasang pulak ko ni...sioknya sana kundasang, sejuk jak udaranya 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dekat2 sn la Mia..kg msih area Tamparuli..tu lah bah nda puas d kg Mia..nda puas rasa tu sujuk2 hehehe^-^

      Delete

Pounsikou Tambalut
Terima Kasih Sahabat

Sudi Baca Sudi komen....
Komen jangan malu-malu ya...(^_~)

Cerita Lalu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...