Monday, November 26, 2012

Span dapur adalah tempat paling kotor di rumah

Baru tadi baca mail online dan terbaca tentang info span ini dalam bahagian kesihatan.

Span dapur adalah tempat paling kotor di rumah.  Ia 200,000 kali kotor daripada tempat duduk tandas. Bakteria yang ditemui oleh pakar boleh menyebabkan sindrom Guillain-Barre yang boleh menyebabkan lumpuh.


Salah satu cara bagi mengelakkan jangkitan penyakit span perlu dibasuh di atas 60C bagi membunuh kuman.


Lepas ini kena mandikan selalu span di rumah dengan air panas.  

12 comments :

  1. info yg sgt bermanfaat.ok nnt balik ni nak hapuskan kuman itu.

    ReplyDelete
  2. Betul. Dalam Nat Geo channel pun ada paparkan isu ni. Kalau dah lama sgt pakai, buang aja span tu...hihihi..beli yang baru

    ReplyDelete
  3. bagus info nih...baru sy tahu...lepas nih kena praktik rendam span dlm air panas

    ReplyDelete
  4. Assalam, thanx 4 info Mama... banyak membantu nie...

    ReplyDelete
  5. jenuh jgk nk bt kot nnt mama...hihihi..klu duk dpur tau nk cpt je..:D

    ReplyDelete
  6. Kadang hal-hal seperti ini diremehkan banyak orang...

    Bagus informasi-nya, mama Rey...

    ReplyDelete
  7. Yelah ... nampak remeh tapi beratkan mama blog!

    ReplyDelete
  8. macam biasa2 tapi span bahaya ye.. huhu

    ReplyDelete
  9. tak sangka ye..bl basuh nmpk je dah bersih dr segi warnanya..tp rupanya msh berkuman..tq for sharing mama

    ReplyDelete
  10. ermm..inilah dikatakan penyebaran kuman secara senyap, tq for sharing mama, lps ni kene rendam la lps guna =)

    ReplyDelete
  11. ish..baru tau..ingat tandas paling kotor..tq mama share this info..good!

    ReplyDelete

Pounsikou Tambalut
Terima Kasih Sahabat

Sudi Baca Sudi komen....
Komen jangan malu-malu ya...(^_~)

Cerita Lalu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...