Friday, January 9, 2015

Tetamu Pagi

Tetamu Pagi si kucing jantan


Setiap hari kucing jantan ini akan datang ke rumah saya. Sekitar jam 7 pagi macam tu dia akan berada di luar rumah. Saya tak tahu kucing siapa. Kucing ini datang sejak saya letakkan makanan di luar. Terbiasa dengan kedatangan kucing ni, dah menjadi kemestian meletak makanan dalam mangkuk putih tu sebelum jam tujuh pagi. Kadang-kadang kalau terlupa, kucing jantan ini akan duduk di luar menunggu dengan setia.

Jarang sangat dia masuk dalam rumah. Kalau pun masuk, kucing ini akan duduk di bawah meja. Bila nampak saya letakkan makanan dalam bekas makanan, barulah dia keluar.

Baru-baru ni, kucing jantan ni cedera dibahagian lehernya. Mungkin bergaduh dengan kucing lain.

7 comments :

  1. Alhamdulillah.. Semoga murah rezeki Mamarey..
    Kucing ni haiwan yg pandai kan? Siap tggu tu.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Ira..duduk menunggu d luar smpi sy bagi dia mknn..

      Delete
  2. Saya duduk di kondo.. tiada kucing dlm rumah. biasanya saya feed at least 1 cat at the parking bay. Insya Allah at least ada 1 cat tunggu setiap pagi & malam. bila blk jer & park keta.. diorg serang/serbu saya...

    ReplyDelete
  3. Teringat kucing nina yg hilang.. beri sedekah kpd haiwan xsalah mama.. pahala juga. Fi rumah slalu bg burung merpati mkn. On time dtg terbang ke rumah :)

    ReplyDelete
  4. semoga murah rezeki mamarey..

    ReplyDelete
  5. kucing sy dia akan mengiau sampai org dalam rumah bangun kasi dia makan
    sabar jelah, hahhaaa

    ReplyDelete

Pounsikou Tambalut
Terima Kasih Sahabat

Sudi Baca Sudi komen....
Komen jangan malu-malu ya...(^_~)

Cerita Lalu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...