Thursday, June 19, 2014

Sekali Lagi Ke Desa Cattle, Mesilau, Kundasang

Sekali lagi datang ke sini. Jalan-Jalan Ke Desa Cattle, Mesilau, Kundasang. Untuk kali kedua di waktu cuti sekolah minggu lepas. Kami ke sana sekali lagi dihujung minggu kedua cuti sekolah. Kami sekeluarga sampai lebih kurang jam lapan lebih pagi. Datang awal, takut kehabisan susu segar macam hari itu hehe...


Desa Cattle, Mesilau,Kundasang

Berhenti sekejap dekat pintu masuk Desa Cattle. Bergambar bersama dengan anak-anak. Kalau sebelum ini kami datang, Gunung Kinabalu betapuk(bersembunyi) di sebalik awan. Kali ini ia kelihatan. Nampak cantik sekali. Hujan renyai-renyai masa ini. Jadi berposing pun sekejap saja. 

Sewaktu kami sampai pengunjung belum ramai. Parking kereta pun senang dapat. Parking depan kedai Desa Cattle. Bila masuk saja kedai, benda yang pertama sekali dicari ialah susu segar..^^.. Susu di sini memang sedap. Terasa kesegarannya. Susu perisa coklat jadi pilihan saya. Pudingnya pun sedap. Saya sukakan puding yang perisanya vanilla. Kalau korang datang sini, mesti cuba..

Makan-makan..

Anak-anak pula sukakan aiskrimnya. Tapi masa hendak membelinya, aiskrim belum ada. Kena tunggu 15 minit. Terlebih awal agaknya kami sampai hehe... Sambil menunggu kami nikmati dulu susu segar, puding dan sosej yang suami beli. Tidak sampai pun 15 minit aiskrim pun datang. Laju saja tangan anak-anak mencapai aiskrim dimeja. Masing-masing ingin merasanya. "Macam nda pernah makan eskrim bah..><" Sedang kami makan-makan, hujan renyai-renyai turun lagilah pula. Kebetulan payung tidak berpasang. Kami pun cepat-cepat berpindah ke kerusi tepi bangunan kedai. Kalau hari itu payung terpasang sedia. Tapi apapun memang seronok menikmati suasana indah ala-ala New Zealand di sini. Bestt..^_~


p/s: Maaf korang semua. Masih belum terbalas lagi kunjungan kalian.

14 comments :

  1. Damainya pemandangan dkt Desa Cattle, Mesilau,Kundasang.
    Teringin nak pegi..
    Kalau ada rezeki dpt pegi sini, kita cari mamarey ye.. hehehe...
    Bila la agaknya dpt pegi.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insha Allah kita jumpa Ira..hehe..

      Delete
  2. wah!terbayang2 macam kat New Zealand yer....
    Nampak gambar tu gelap mungkin masih berkabus...maklum diawal pagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah Bunda..awal kmi sampi sini..tngkap pic guna hp jer Bunda..hehe

      Delete
  3. Eh,hari tu sa pergi teda meja di luar...wah,next time sa msti pigi sana balik...sedap ais krim & susu di sana...susu coklat yg slalu hbis kan mamarey...hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada meja d luar kdai Van..bole duduk lepak2 smbil mkn eskrim..ya cpt hbis tu..sblm ni pegi khabisn kami.ngam2 cuti n hujung minggu bah..

      Delete
  4. Replies
    1. Insha Allah akn smpi jg..byk pic nk dkongsi tp update blog gn hp jer..huhu

      Delete
  5. seronoknye lahai...aah mcm.kt new zealand la plak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kn Mimi..ala-ala New Zealand gitu hehe

      Delete
  6. wah desanya sejuk ya .. selamat pagi mamarey

    ReplyDelete
    Replies
    1. slmt pagi jg Herman Bagus..^^
      ya desanya mmg sejuk..damai..tenang..^^

      Delete
  7. best...salam hujung minggu mama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam selasa Raudz..tq sll brkunjung sini ya..^^

      Delete

Pounsikou Tambalut
Terima Kasih Sahabat

Sudi Baca Sudi komen....
Komen jangan malu-malu ya...(^_~)

Cerita Lalu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...