Saturday, January 25, 2014

Sakit Apendiks!!..Jangan Dipandang Mudah..

Baru-baru ini saya mendapat satu komen dari Selipar Nenek dalam entry saya di SINI. SN berkongsi pengalaman tentang beliau kena Apendiks. Korang boleh baca komen yang telah saya printskrin dan kongsikan di sini. 
sakit apendix

Kalau melalui cerita SN, apendiks yang dialaminya ini memang di tahap yang berbahaya sebab telah pun PECAH di dalam perut. Disebabkan itu, SN dibedah segera sebab kuman telah pun merebak ke paru-paru. Tapi walaupun doktor beri 50-50 peluang, alhamdulillah SN selamat menjalani pembedahan itu. Dan nasihat SN.. Hargai nyawa..APENDIX!! jangan diambil mudah kerana ia boleh membawa maut.

Jadi sama-samalah kita menjaga kesihatan diri. Kalau boleh jangan kita pandang ringan..pandang mudah walau apapun penyakit itu. Kepada SN terima kasih kerana berkongsi pengalaman tentang Apendiks ini. Semoga SN akan sentiasa dikurniakan kesihatan yang baik dan menjalani hidup seharian dengan gembira.

10 comments :

  1. Wah bahaya tu..salam hujung minggu Mamarey!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam hjg minggubj Raudz..tulah Raudz..bahaya kalo apendiks pecah dlm perut..

      Delete
  2. Tkut rietta dgr...mmg kesihatan perlu djaga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lsh rietta..sy pn jd takut bila bca pengalaman SN ini..

      Delete
  3. bahayanye apendix.. moge kite semua sihat2 saje..

    ReplyDelete
  4. Kalau diperingkat awal dikesan, apendiks ni tidak merbahaya...hanya operation kecil dapat menyembuhkannya...tapi kalau peringkat kronik ni yg bahaya, boleh bawa maut.
    Semoga kita terhindar dari penyakit ini.. jaga pemakanan, jgn makan yg sukar dicernakan spt biji cili...ianya faktor utama apendiks. Dah mcm doktor pulak bagi komen...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup btl tu BM..kalo x kesan awal mmg berbahaya..sbb tu kalo rasa sakit perut sblh kanan cpt2 lah ke hsptl..mta chek dgn doc..

      Delete

Pounsikou Tambalut
Terima Kasih Sahabat

Sudi Baca Sudi komen....
Komen jangan malu-malu ya...(^_~)

Cerita Lalu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...